Hersteller: CORKSPORT

CORKSPORT Nockenwellen Mazda MPS DISI MZR Motor

Art.Nr.: GEN-6-501-10

Hersteller: CORKSPORT

849,00 EUR
incl. 19 % USt

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Produktbeschreibung


CORKSPORT Nockenwellen SET für Mazda MPS DISI MZR Motor
Mazda 3 MPS 07-2013 & Mazda 6 MPS 06-2008


- für mehr Leistung & Drehmoment
- ohne TÜV-Zulassung! / nur für Motorsport!

Intake 390" Total Lift 215.8 @ .050 Duration
Exhaust 354" Total Lift 204.2 @ .050 Duration

 

Performance Driven

The CorkSport Mazdaspeed camshafts were tested on a fully bolted and CorkSport Turbo equipped 2013 MS3. The performance camshafts provided a respectable TQ/wHP gain across the entire RPM with a peak gain of +22.5whp. This is power you will feel across the whole RPM band, not just a top end improvement in power.

Direct Fitment

Designed to replace the OEM Mazdaspeed camshafts for the 2007 - 2013 Mazdaspeed 3 and the 2006 - 2007 Mazdaspeed 6 models.

No Regrinds!

CorkSport Mazdaspeed camshafts are manufactured from new castings, hardened and machined to exact tolerances. No cores, exchanges, or long waits for regrinds required.

Installation & Tappet Guide

Clear and concise installation instructions included along with an interactive tappet guide excel sheet available for download.

Camshaft installation is a highly demanding process requiring experience and high attention to detail. CorkSport highly recommends professional installation.

 

*Required Items for Installation* / Erforderliches Zubehör für die Montage:

  • Two (2) Camshaft Friction Washers (L3K9-12-429)
  • Two (2) Camshaft Bolts (LF17-12-428)
  • One (1) Fuel Pump Housing Gasket (L3K9-10-193)
  • Tappets for valve adjustment
  • MZR Camshaft Alignment Tool/Plate
  • MZR Crankshaft TDC Locater Pin

 

Required: Link for the replacement bucket spreadsheet (needed for the installation of the camshafts)

 

Es ist zu empfehlen, die Nockenwellen nur von einem Fachmann einbauen zu lassen!

Um Motorschäden zu vermeiden muss bevor Sie die Nockenwellen einbauen, unbedingt kontrolliert werden ob die Lagerstellen im Zylinderkopf maßhaltig sind und die Lageroberfläche unbeschädigt ist.

Sollten die Lagerstellen nicht einwandfrei sein, wird von dem Einbau der Nockenwellen abgeraten. Lässt die Nockenwelle sich im Zylinderkopf frei drehen? Die Nockenwelle darf mit keinem Bauteil kollidieren. Es muss sichergestellt werden, dass keine beweglichen Teile miteinander kollidieren. Nockenwellen haben meist eine größere Auswanderung auf dem Nockenfolger da die Nockenkontur von der Serie abweicht. Ist die Lauffläche der Nockenfolger genügend groß (Stößeldurchmesser; beim Hebel Laufflächenlänge)?..

Die Nockenfolger müssen in einwandfreiem Zustand sein. (Stößel, Kipphebel, Schlepphebel ...)

Zur Sicherheit sollten sie immer erneuert werden, da schadhafte Nockenfolger Motorschäden verursachen!

 

Bewertungen

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